sobota, 10 listopada 2012

Kotleciki jaglane - zdrowe i szybkie

Zaczynam specjalizować się w kuchni błyskawicznej. Kolejny dziś pomysł na danie szybkie ale bardzo zdrowe, bo na bazie kaszy jaglanej, czyli łuskanych ziarnach prosa. Zdecydowanie zbyt rzadko po nia sięgam.. A to grzech! To najzdrowsza z kasz. Zawiera krzemionkę, która w znaczący sposób poprawia stan naszych paznokci, włosów i zębów. Jest bogata w witaminę B i lecytynę dzięki czemu wpływa na sprawność umysłu. I ciekawostka- kasza ta doskonale usuwa z organizmu wilgoć, czyli wszelkie złogi śluzu pojawiające się przy infekcjach. Koniecznie zajadaj się nią w czasie choroby górnych dróg oddechowych a antybiotyk może okazać się niepotrzebny. Do tego jeszcze sprzyja odchudzaniu, bo oczyszcza organizm z toksyn i złogów. Polecana jest jako danie dla alergików. Jest lekkostrawna i nie powoduje wzdęć. Chyba wystarczy tych walorów, prawda? Jedyną wadą (dla mnie) jest smak. Dziwny posmak skutecznie mnie odstrasza.  Dopiero w przepisie, który ściągnęłam stąd, okazała się całkowicie bez zastrzeżeń smakowych. Bałam się reakcji Dużego, który strasznie cierpi widząc na stole wegetariańskie eksperymenty ale ku mojemu zaskoczeniu, był zachwycony!
Idealnie pasuje do tego dania brukselka starowinka.
Przepis znalazłam u http://favcook.blogspot.com.

Składniki:
szklanka kaszy jaglanej
dwie szklanki wody
pieczarki ok. 8 szt
szczypiorek i/lub pietruszka
jajko
bułka tarta
sól, pieprz
trochę masła

Ugotuj kaszę w wodzie z dodatkiem soli. Pieczarki poszatkuj i usmaż na maśle. Szczypiorek i pietruszkę drobno pokrój.

Wymieszaj kaszę, grzyby, zieleninę i dopraw solą i pieprzem. Panieruj w jajku i bułce tartej. Smaż na patelni  z obu stron. Serwuj z surówką z kiszonej kapusty z marchewką lub czymkolwiek innym surówkowo-jarzynowym:)




12 komentarzy:

  1. lubię takie inne jedzenie.
    a koniecznie muszę skosztować Twoich kotlecików. :]

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzisiaj zrobię rodzince na obiad!

    OdpowiedzUsuń
  3. o tak tak kotleciki kaszowe to jest to co lubię :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Kasza jaglana nie jest dla mnie smakiem "oswojonym" w dzieciństwie...w słodkiej wersji kiedyś mnie też nie zachwyciła...jest w niej jednak takie bogactwo zdrowych składników , że chcę się do niej jednak przekonać / zwłaszczą , że jesień i ,że dziecka zaraz wirusy zaczną do domu ściągać /...mam przeczucie , że Twój przepis bardzo nam posmakuje...

    OdpowiedzUsuń
  5. smaczne i zdrowe - czego chcieć więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pani Magdo, zrobiłam wczoraj te kotleciki. Nie jestem fanką kaszy jaglanej na słodko, natomiast w połączeniu z cebulką i pieczarkami...rewelacja. Pyszne i zdrowe. Od dzisiaj w moim stałym menu. Dziekuję serdecznie za kolejny , prosty i smaczny przepis. Czekam na podobne.Przetestowałam juz trzy przepisy z Pani blogu i wszystkie trzy są na piątke..i będą powtarzane regularnie przeze mnie. Jestem ze wzgęldu na zdrowie na diecie bezglutenowej a tutaj moge znalezc przepisy dla osob kochających mąke a zmuszonych jesc bezmączne produkty;-) Pozdrawiam. Claudia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Claudio kochana, nawet nie wiesz jak mi miło. Postaram się nie zawieść!
      Polecam zupę z żółtej soczewicy. Bogactwo aromatów powoduje, że to mój nr 1...
      Gorąco pozdrawiam!!!

      Usuń

Miło mi Cię gościć na moim blogu. Jestem wdzięczna za wszelkie wpisy i cieszą mnie blogowe znajomości.
Życzę przyjemności w dalszej podróży w sieci:)