czwartek, 20 czerwca 2013

Soczysta karkówka z grilla z ziołowej marynacie - popisy Dużego

W gorące dni, wieczorna biesiada przy grillu jest wielką radością dla całej naszej rodziny. Dla mnie tym większą, że grillowaniem zajmuje się Duży. 
Dziś dzieli się z nami swoją wersją na karkówkę z grilla w ziołowej marynacie. Obiecał, że wkrótce opisze swój sposób na grillowanie doskonale. Smacznego i udanego biesiadowania!


Składniki:
-  1 kg karkówki pokrojonej na kawałki po 200 g
Marynata
- pół szklanki oliwy z oliwek lub oleju rzepakowego
- 1 łyżeczka majeranku
- 1 łyżeczka słodkiej papryki
- 1 łyżeczka ostrej papryki
- 1 łyżeczka soli
-1  łyżka przyprawy do grilla
- 1 łyżeczka ziół prowansalskich
- 1 łyżeczka tymianku
- 4 liście laurowe
- 1 łyżka musztardy
- 2 łyżki ketchupu
- 1 średnia cebula
- 5 ząbków czosnku.

Wszystkie składniki wymieszać ze sobą w misce. Dodać wyciśnięty czosnek oraz wyciśniętą w wyciskarce do czosnku cebulę. Cała marynata nabierze dzięki temu zabiegowi lepszego smaku.

Włożyć kawałki z karkówki do marynaty i ręcznie wymieszać, aby całe mięso równomiernie było pokryte marynatą. Włożyć całość do zamykanego pojemnika i odstawić na co najmniej 1 dzień do lodówki.

Grubsze kawałki karkówki są bardziej soczyste niż cienkie ale jeśli wolisz cienkie to wypróbuj która wersja bardziej Ci odpowiada. 
Piec mięso na rozżarzonym grillu po około 4 minuty z każdej strony. Nie dopuścić aby mięso przesuszyło się na grillu.

Wersję po 100 g piec na grillu przez 2 - 2,5 minuty z każdej strony.







20 komentarzy:

  1. oj to musiałaś mieć pyszny weekend Madziu :) bardzo podobnie robimy karkówkę, mam prawie identycznego grilla i też to nie ja szefuję grillowaniu !
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio mowia, ze grillowanie nie jest zdrowe. Hm, ale co jest w dzisiejszej dobie zdrowe...?
    Serdeczności
    J.

    OdpowiedzUsuń
  3. A nie myślałaś nigdy o współpracy z jakimś znanym blogerem np. z Emilem Peteckim z Ekaton.tv ? Myślę, że mogłabyś się w ten sposób naprawdę nieźle wypromować. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pycha! A komary Was nie jedzą? Bo nas żywcem! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzień dobry, jestem zainteresowana współpracą z Pani blogiem, proszę o kontakt wspolpraca@armadeo.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Madziu tęskimy za wpisami :)

    OdpowiedzUsuń
  7. haa do takiego mięska długo mnie namawiać nie trzeba ;D zawsze czekam na grilla z utęsknieniem

    OdpowiedzUsuń
  8. już czuję ten cudowny zapach:) mniam mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. trzeba będzie zrobić bo to moje smaki

    OdpowiedzUsuń
  10. probowalam ... idealny karczek:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mi ten przepis niejednokrotnie się przydał, Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Od samego patrzenia chce się jeść, przepis wypróbuję musowo!

    OdpowiedzUsuń
  13. Karkówka,a do tego z grilla jest daniem przepysznym, na pewno wypróbuję Twojego sposobu jej przyrządzenia, dzięki:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mój mąż byłby prze szczęśliwy, jakbym mu coś takiego serwowała na grillu. :P A potem hamak i w kimę. :P

    OdpowiedzUsuń
  15. Sayangnya menyediakan Nasi Kotak sering merepotkan bagi yang tidak berpengalaman menyediakan Nasi Kotak dalam jumlah banyak.

    OdpowiedzUsuń
  16. Super przepis, doskonałe połączenie ziół!

    OdpowiedzUsuń
  17. Wszyscy Polacy uwielbiają karkówkę z grilla. Śmiało można stwierdzić, że jest to nasze danie narodowe zaraz po tradycjnym schabowym.

    OdpowiedzUsuń

Miło mi Cię gościć na moim blogu. Jestem wdzięczna za wszelkie wpisy i cieszą mnie blogowe znajomości.
Życzę przyjemności w dalszej podróży w sieci:)