czwartek, 20 czerwca 2013

Soczysta karkówka z grilla z ziołowej marynacie - popisy Dużego

W gorące dni, wieczorna biesiada przy grillu jest wielką radością dla całej naszej rodziny. Dla mnie tym większą, że grillowaniem zajmuje się Duży. 
Dziś dzieli się z nami swoją wersją na karkówkę z grilla w ziołowej marynacie. Obiecał, że wkrótce opisze swój sposób na grillowanie doskonale. Smacznego i udanego biesiadowania!


Składniki:
-  1 kg karkówki pokrojonej na kawałki po 200 g
Marynata
- pół szklanki oliwy z oliwek lub oleju rzepakowego
- 1 łyżeczka majeranku
- 1 łyżeczka słodkiej papryki
- 1 łyżeczka ostrej papryki
- 1 łyżeczka soli
-1  łyżka przyprawy do grilla
- 1 łyżeczka ziół prowansalskich
- 1 łyżeczka tymianku
- 4 liście laurowe
- 1 łyżka musztardy
- 2 łyżki ketchupu
- 1 średnia cebula
- 5 ząbków czosnku.

Wszystkie składniki wymieszać ze sobą w misce. Dodać wyciśnięty czosnek oraz wyciśniętą w wyciskarce do czosnku cebulę. Cała marynata nabierze dzięki temu zabiegowi lepszego smaku.

Włożyć kawałki z karkówki do marynaty i ręcznie wymieszać, aby całe mięso równomiernie było pokryte marynatą. Włożyć całość do zamykanego pojemnika i odstawić na co najmniej 1 dzień do lodówki.

Grubsze kawałki karkówki są bardziej soczyste niż cienkie ale jeśli wolisz cienkie to wypróbuj która wersja bardziej Ci odpowiada. 
Piec mięso na rozżarzonym grillu po około 4 minuty z każdej strony. Nie dopuścić aby mięso przesuszyło się na grillu.

Wersję po 100 g piec na grillu przez 2 - 2,5 minuty z każdej strony.







15 komentarzy:

  1. oj to musiałaś mieć pyszny weekend Madziu :) bardzo podobnie robimy karkówkę, mam prawie identycznego grilla i też to nie ja szefuję grillowaniu !
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio mowia, ze grillowanie nie jest zdrowe. Hm, ale co jest w dzisiejszej dobie zdrowe...?
    Serdeczności
    J.

    OdpowiedzUsuń
  3. A nie myślałaś nigdy o współpracy z jakimś znanym blogerem np. z Emilem Peteckim z Ekaton.tv ? Myślę, że mogłabyś się w ten sposób naprawdę nieźle wypromować. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pycha! A komary Was nie jedzą? Bo nas żywcem! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzień dobry, jestem zainteresowana współpracą z Pani blogiem, proszę o kontakt wspolpraca@armadeo.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Madziu tęskimy za wpisami :)

    OdpowiedzUsuń
  7. haa do takiego mięska długo mnie namawiać nie trzeba ;D zawsze czekam na grilla z utęsknieniem

    OdpowiedzUsuń
  8. już czuję ten cudowny zapach:) mniam mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. trzeba będzie zrobić bo to moje smaki

    OdpowiedzUsuń
  10. probowalam ... idealny karczek:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mi ten przepis niejednokrotnie się przydał, Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Od samego patrzenia chce się jeść, przepis wypróbuję musowo!

    OdpowiedzUsuń
  13. Karkówka,a do tego z grilla jest daniem przepysznym, na pewno wypróbuję Twojego sposobu jej przyrządzenia, dzięki:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mój mąż byłby prze szczęśliwy, jakbym mu coś takiego serwowała na grillu. :P A potem hamak i w kimę. :P

    OdpowiedzUsuń

Miło mi Cię gościć na moim blogu. Jestem wdzięczna za wszelkie wpisy i cieszą mnie blogowe znajomości.
Życzę przyjemności w dalszej podróży w sieci:)