wtorek, 11 września 2012

Dżem jabłeczny sprzed 30 lat...

To niezwykły przepis. Znalazłam go w starym zeszycie z przepisami mojej Mamy. Pomiędzy zapiskami błąkały się pożółkłe kartki ze starych gazet. Wśród nich był ten a na tyle data: 1977....
Nie udało mi się zapakować dżemu do słoików, ponieważ zjedliśmy go na świeżo...



Składniki:
 Jabłka - 1 kg pokrojonych w kostkę
cukier - w zależności od słodkości jabłek od 10 do 25 dkg

Jabłka obrać, wykroić gniazda nasienne i pokrajać w kostkę. Przesypać cukrem. Zostawić na 24 godziny. Po tym czasie, jabłka smażymy przez 15 minut przez kolejne 3 dni. Kostki mają się nie rozgotować a faktycznie usmażyć, woda ma odparować, by konsystencja była stała.
 Będzie to doskonały dżem do chleba lub na szarlotkę. Jeśli natomiast dodasz  majeranku i trochę masła, uzyskasz doskonały dodatek do mięs.





a href="http://durszlak.pl/akcje-kulinarne/domowa-spizarnia-wrzesien">

1 komentarz:

  1. Babunia robiła taki sam, całe szczęście, że też 3 dni bo mogłam podjadać dokładnie tak jak Wy ;)MS

    OdpowiedzUsuń

Miło mi Cię gościć na moim blogu. Jestem wdzięczna za wszelkie wpisy i cieszą mnie blogowe znajomości.
Życzę przyjemności w dalszej podróży w sieci:)