wtorek, 11 września 2012

Ciasto na pożegnanie lata


Idealne na upały. Idealne dla dzieci. Ot, po prostu galaretki. Kolorowo i smacznie. Zainspirowała mnie Lutka







Składniki:
1 litr mleka
1 szklanka cukru
cukier waniliowy 32g lub świeża wanilia
5 łyżek żelatyny
galaretki w rożnych kolorach (ile chcesz, u mnie były 3)

Mleko zagotuj z cukrami. Żelatynę rozpuść w gorącej wodzie (pół szklanki) i dodaj do mleka. Nie chowaj do lodówki. Rozpuść pierwsza galaretkę w mniejszej ilości wody niż podano w przepisie na opakowaniu i zostaw do stężenia. Wlej do foremki w jakiej chcesz zrobić deser (blaszka lub forma do babki) pierwszą warstwę galaretki i wstaw do lodówki. Kiedy się zetnie, wylej na nią warstwę mleczno-cukrową i znów wstaw do lodówki by stężała. W międzyczasie rozpuść kolejna galaretkę i  kiedy troche stężeje a poprzednia warstwa w lodówce, przybierze postać stała, wylej kolejną warstwę i wstaw do lodówki Potem znów białą i galaretkową, i znów biała i znów galaretkową.....



3 komentarze:

  1. słodkie kolory,ładne takie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam chcialam zapytac jak wyglada ta biala masa jest jak ptasie mleczko?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, jest bardziej zbita. Ot, biała galaretka. DZiękuję za odwiedziny:)

      Usuń

Miło mi Cię gościć na moim blogu. Jestem wdzięczna za wszelkie wpisy i cieszą mnie blogowe znajomości.
Życzę przyjemności w dalszej podróży w sieci:)