czwartek, 15 marca 2012

Meksykański kurczak z warzywami i tortillą pszenną

To jedno z dań, które serwowałam w mojej meksykańskiej restauracji. Nauczyłam się go od Meksykanów, którzy przez jakis czas goscili u nas. Proste, niedrogie ale efektowne i pyszne!
Ostatnio kiedy w moim domu gościła grupa przyjaciół mojej córki, zaserwowałam całą blachę kurczaka z warzywami, stos tortilli pszennych i sosy meksykańskie: z zielonych pomidorów, ostry z chipotle i fasolowy. Bawili się jedzeniem, zwijając tortille i dobierając sosy.

Składniki dla 4 osób:
ok. 650-700 g piersi z kurczaka pokrojonego w kosteczkę ok 2cm x 2cm
200-300 g boczku pokrojonego w paseczki 0,5x2cm
1 papryka czerwona także pokrojona w kostke 2 cm
1 papryka zielona pokrojona w kostkę 2 cm
2 cebule pokrojone w dużą kostkę
sól, pieprz
opcjonalnie: świeża kolendra
sos sojowy
tortille
sosy: czosnkowy na jogurcie, ostry meksykański, guacamole itd
Sposób wykonania:
Podsmaż boczek a po chwili dodaj doprawione mięso.. Po chwili, kiedy mięso podsmaży się z każdego boku, dorzuć warzywa i dopraw sosem sojowym, pieprzem i solą.
Ważne jest by warzywa były kruche i nie rozpadły się . Cebula nie jest podsmażana, tylko dorzucana do mięsa bo ma zostać chrupiąca.
Podawaj z podgrzanymi w mikrofalówce,  na patelni  lub w piekarniku tortillami i sosami. Zawijaj mięso z dodatkami w tortillę. Połóż mięso na środku tortilli, zwiń boki palcami wskazującymi a potem zroluj z dłuższej strony. Jeśli lubisz kolendrę, dosyp albo do mięsa albo posyp podczas zwijania. Kolendra jest podstawowym dodatkiem w kuchni meksykańskiej.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi Cię gościć na moim blogu. Jestem wdzięczna za wszelkie wpisy i cieszą mnie blogowe znajomości.
Życzę przyjemności w dalszej podróży w sieci:)