sobota, 13 października 2012

Papirusowy kurczak w tortilli

Jednym z moich hitów jest meksykańskie danie z kurczakiem, papryką w co najmniej dwóch kolorach, opieczoną cebulą i sosami dobranymi w zależności od nastroju. Papirusowy kurczak mnie zaskoczył, pomimo krytycznego stosunku z jakim podchodziłam do testowania. Byłam przekonana, że przyprawy nie przenikną przez cały kawałek mięsa w tak krótkim czasie. Było całkiem inaczej. Niezły patent. Czapki z głów!

Składniki:
piersi z kurczaka - 2 podwójne
papirus Winiary - "Soczysta pierś kurczaka z papryką
papryka czerwona (świeża) -2 szt
papryka zielona - 2 szt
cebula - 1 szt
sól, pieprz
opcjonalnie chilli

Paprykę pokrój w kostkę, usuwając gniazda nasienne (ja wduszam łodyżkę do środka i rozrywam paprykę, dzięki czemu bez problemu pozbywam się nasion). Cebule przekrój na pół i teraz w paseczki (nie za drobne).
Mięso umyj i osusz, zbij tłuczkiem, włóż w pergamin i naciśnij od góry aby dobrze przylegała do mięsa. Rozgrzej teflonową patelnię bez tłuszczu i usmaż mięso w papirusie. Po kilka minut z każdej strony.
Cebulę wrzuć na druga rozgrzana patelnię z odrobina oliwy i smaż przez chwilę. Dodaj papryki i smaż aż warzywa nieco zmiękną (muszą jednak pozostać chrupiące). Posól i popieprz.
Usmażone mięso pokrój w plasterki i połącz  z warzywami. Tortille podgrzej w kuchence mikrofalowej lub w piekarniku-jak wolisz.
Na tortilli rozłożonej na jednej ręce rozsmaruj ulubiony sos (czosnkowy, pomidorowy, z zielonych pomidorów itd), na nim ułóż w pasie od góry do dołu warzywa z mięsem  Teraz czas na zwinięcie: palcem środkowym zawiń górny brzeg tortilli do środka. Z dolnym zrób to samo przy pomocy kciuka drugiej ręki. Obiema rękami zwiń boki do środka i teraz zroluj. Nic Ci nie wypadnie!!
Smacznego:)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi Cię gościć na moim blogu. Jestem wdzięczna za wszelkie wpisy i cieszą mnie blogowe znajomości.
Życzę przyjemności w dalszej podróży w sieci:)