poniedziałek, 29 października 2012

Mój sposób na doskonałe polędwiczki w śmietanowym sosie


Znów w pędzie..Choroba powala każdego z nas po kolei. A praca czeka. Nowe zlecenia to radość ale i spory wysiłek.. Jak wykrzesać chwilę na przygotowanie posiłku? Jak poukładać te wszystkie ogniwa, by stworzyły stabilną całość? W takich chwilach błogosławię szybkie posiłki. Taki jak ten,który w swoim doskonałym smaku nie sprawia wrażenia tak banalnie prostego..



Składniki:
polędwiczki wieprzowe - 750 g
masło - 50 g
sól
pieprz świeżo mielony
opcjonalnie - świeży tymianek, bazylia lub rozmaryn
śmietana 18% - ok. 250 ml (choć dobrze mieć w zapasie trochę więcej)

Polędwiczki umyj i pokrój w plastry o grubości ok. 0,5 cm. Delikatnie je ubij (ja robię to dłonią ale może być tłuczek ale dosłownie jedno uderzenie). Dopraw solą i pieprzem z obu stron.
Masło rozpuść na patelni i wrzuć na nią mięso. Podsmażaj przez chwilę z każdej strony. Jeśli dodajesz zioła, zrób to teraz.
Śmietanę rozmieszaj w osobnym naczyniu, dopraw solą i pieprzem. Zalej mięso i duś w śmietanie przez co najmniej 5 min. Mieszaj. Posmakuj i dopraw solą i pieprzem jeśli trzeba. Jeżeli chcesz więcej pysznego sosu, dolej jeszcze śmietany, poduś chwilę i dopraw solą i pieprzem.
Jeśli sos ma być bardziej wykwintny, dodaj zielonego pieprzu marynowanego.
Jako dodatek możesz podać cukinie z ziołami prowansalskimi.przepis tutaj.




9 komentarzy:

  1. fajny przepis:) i bardzo lubię zdjęcia wszystkich produktów potrzebnych do przygotowania dania:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mm, uwielbiam sos śmietanowy :) Z polędwiczkami na pewno komponował się idealnie

    OdpowiedzUsuń
  3. minimum składników, maksimum efektu. Super

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam polędwiczki, takich jeszcze nie próbowałam, ale to naprawdę super przepis na szybki obiad:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czasem lubię dłużej posiedzieć w kuchni, ale w tygodniu zazwyczaj błogosławieństwem okazują się takie szybkie, ale przy tym niebanalne przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. strasznie spodobał mi się Twój pomysł na cukinie, a te polędwiczki to zaserwuję tacie, ja nie jem mięsa, ale on uwielbia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Łooo nie robiłam jeszcze dosłownie takiego przepisu, ale chętnie wypróbuję i dam znać jak mi smakował. Pozdrawiam i obserwuję!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam polędwiczki! Zazwyczaj sos przygotowywałam osobno, ale chętnie wypróbuję Twoją propozycje przyrządzania tego dania:) Pobudziły się znowu moje kubki smakowe

    OdpowiedzUsuń

Miło mi Cię gościć na moim blogu. Jestem wdzięczna za wszelkie wpisy i cieszą mnie blogowe znajomości.
Życzę przyjemności w dalszej podróży w sieci:)