wtorek, 26 czerwca 2012

Szybkie ciasto coca-colowe



To ciasto Nigelli od kilku lat ratuje mnie w sytuacjach, kiedy muszę przygotować coś na już. Niedawno podczas wymiany uczniowskiej miałam przyjemność gościć ponad 14-tu młodych Hiszpanów wraz z polskimi opiekunami, kolegami mojej córki. Zrobiłam tiramisu, ciasto marchewkowe i w ostatniej chwili to własnie ciasto. Jak się okazało nie tylko nazwa ale i smak przyciągnął największą uwagę. Nie został nawet kawałeczek..

Składniki:
- 250 g mąki pszennej
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 300 g cukru kryształu
- 3 czubate łyżki gorzkiego kakao
- szczypta soli
- 1 opakowanie cukru wanilinowego

- 250 g masła
- 200 ml coca-coli
- 75 ml mleka
- 2 jajka

Polewa:
 - 1 czekolada mleczna lub gorzka albo inna jaka lubisz
- 2-3 łyżki śmietanki 30%

W jednej misce wymieszać mąkę, proszek do pieczenia, cukier, kakao, sól i cukier wanilinowy. Do drugiej miski wbić jajka, dobrze je roztrzepać, potem dodać mleko, roztopione i wystudzone masło oraz coca-colę, wymieszać.
Mokre składniki wlać do suchych i delikatnie, ale dokładnie wymieszać łyżką.
Tortownicę o średnicy 24 cm wysmarować masłem i wysypać bułką tartą. Przygotowaną masę wylać do tortownicy i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180ºC. Piec 40-50 minut. Wyjąć i zostawić do ostygnięcia.

Przygotować polewę: czekoladę połamać i stopić w kąpieli wodnej. Dodać śmietanę, dokładnie wymieszać. Gorącą polewę wylać na ciasto, odstawić do zastygnięcia.


22 komentarze:

  1. Wypróbuję! :) W środku wychodzi mokre? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W środku jest idealne. Robiłam czekoladowe ciasta, które w środku były gumowate a to jest równo wypieczone i nie suche. Coca-cola powoduje, że świetnie rośnie.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. moje właśnie jest w piekarniku, dam znać dodałam kilka pestek dyni:) zobaczymy:)

    OdpowiedzUsuń
  4. ostatnio pisałam że dam znać:) ciasto wyszło i dzis robię powtórkę:) pestki dyni - trafione:)

    OdpowiedzUsuń
  5. cieszę się bardzo:)Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Masło czy margaryna ? :)

    OdpowiedzUsuń
  7. W tym przypadku spokojnie może być margaryna. Nie ma kluczowego znaczenia dla smaku.Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale jazda!!! Ciasto coca-colowe!! Nie znałam ale muszę koniecznie przetestować!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiaczku, zachęcam. bo proste a w smaku jak murzynek..Pozdrawiam i zapraszam częściej!

      Usuń
  9. O kurde... rozwaliłaś mnie na łopatki:) mięso z coca-colą już robiłam ale ciasta jeszcze nie:) zapisuję do wypróbowania;)
    p.s. poszukaj jeszcze czerwonej, białej i szarej czubrycy ja właśnie weszłam w posiadanie też są ciekawe:) i może pokaż swoje szafki i szuflady?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karolko, fajnie że zajrzałaś do mnie. Przypomniałaś mi o szynce w coca-coli. Muszę znów je zrobić. Ale moim zdaniem ciasto lepsze...Szuflady mówisz... A może to zrobię.. Zamierzam najpierw podzielić się tajemnicą robienia przez mnie zdjęć i wytłumaczyć moją indolencję w tym zakresie. Przypraw mam kilka fajnych - 3 rodzaje suszonych papryk z Chorwacji, przyprawy z Izraela i Maroko. Wszystko to prezenty od znajomych. Idę do Ciebie o czubrycę pytać:)

      Usuń
  10. A czy musimy używać originalnej coca-coli czy podróbki też mogą być ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem przekonana, że nie zmieni to smaku...

      Usuń
  11. upiekłam dziś to cudo, ale nie jestem pewna czy wyszło tak jak trzeba ... tzn. jest strasznie wilgotne ! tak ma być? smakuje dobrze ,ale boję się że to jednak zakalec... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje nie było aż tak wilgotne... Nie mam pojęcia dlaczego tak wyszło. Może błąd tkwi w mące albo piekarniku....

      Usuń
  12. Pani Magdo! Ciasto było przepyszne! W wolnej chwili muszę je upiec.
    Pozdrawiam, Michał

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygrało! Szukałam właśnie szybkiego i w miarę taniego ciasta na urodziny brata, które ma dzisiaj. Kompletnie zapomniałam o nich :(
    I myślę, że to będzie idealne, bo co jak co, ale 11-stolatki uwielbiają colę.
    Dam znać czy mi wyszło i czy smakowało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak obiecałam tak piszę.
      Ciacho faktycznie smakuje wyśmienicie, choć zamiast coli użyłam pepsi i może dlatego nie czuło się jej smaku. Za to wyszło niesamowicie czekoladowe samo w sobie, a jeszcze jak polałam je czekoladą (mleczną jasną i ciemną) to było aż mdłe.
      Prawdą jest, że wyszło trochę za wilgotne, ale kilka godzin w lodówce i to najlepsze ciasto jakie ostatnio jadłam. I jakie zrobiłam w ogóle.

      Polecam wszystkim smakoszom.
      Astra

      Usuń
  14. zamiast mąki pszennej użyłam krupczatki wyszło suuper ;))polecam ;))

    OdpowiedzUsuń
  15. Piekłam dzisiaj po raz setny i już nie ma połowy. Uwielbiam to ciasto :)

    OdpowiedzUsuń

Miło mi Cię gościć na moim blogu. Jestem wdzięczna za wszelkie wpisy i cieszą mnie blogowe znajomości.
Życzę przyjemności w dalszej podróży w sieci:)