sobota, 5 maja 2012

Pizza niezawodna


Przepis dostałam już jakiś czas temu od koleżanki (dziękuję Madziu).
Ilość wystarcza na dwie piekarnikowe duże blachy. Dodatki wybieram w zależności od nastroju i zawartości lodówki. Tę pizzę, którą prezentuję na zdjęciu zrobiła moja córcia. Było pysznie! A do tego świetne towarzystwo:)





Produkty:

  • 1 kg mąki
  • 2 saszetki drozdzy suszonych po 7g
  • 1 płaska łyżka soli
  • 1 łyżka cukru pudru
  • ok. 650 ml letniej wody
Do dużej miski wsypać mąkę, zrobić wgłębienie. Drożdże i cukier wymieszać widelcem z letnią wodą i odstawić na 5 min. Wlewać partiami miksturę do zagłębienia i posługując się widelcem, okrężnymi ruchami stopniowo zagarniaj mąkę z zewnątrz wgłębienia i mieszaj z miksturą. Kontynuuj, aż zmieszasz całą mąkę. Kiedy składniki się połączą, posyp dłonie maką i wyrabiaj ciasto. Nadaj mu kształt kuli i wyrabiaj ok. 10 min. Kiedy jest już w miarę sprężyste, czyli po ok 3 min zaczynam wyrabiać ciasto na blacie. Duszę i wyciskam, wyrzucając z siebie całą złość jeśli takowa we mnie akurat siedzi. Najlepiej ciasto rozciągać lewą do siebie a prawą ręką od siebie aż stanie się sprężyste i gładkie.
Oprósz je mąką, przykryj folią do żywności i odstaw na 15 min, żeby odpoczęło w tem. pokojowej. Po tym czasie podziel ciasto na 2 części. Blachę posmaruj oliwą i rozłóż na niej ciasto.
Zostaw ciasto na kolejne 15 min. Po tym czasie wylej na ciasto sos pomidorowy (pomidory z puszki lub passatę duszę ok. 0,5 godziny na podsmażonej cebuli, dodając sól i pieprz, odrobinę cukru, listek laurowy, czosnek i oregano) i nałóż dodatki takie jakie chcesz. U nas to był starty żółty ser, mozzaerlla, feta, pomidorki koktajlowe i listki bazylii.
Piecz ok 0,5 godz w tym 200 stopni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi Cię gościć na moim blogu. Jestem wdzięczna za wszelkie wpisy i cieszą mnie blogowe znajomości.
Życzę przyjemności w dalszej podróży w sieci:)