sobota, 5 maja 2012

Orzeźwiająca tarta cytrynowa

Uwielbiam kwaśno-słodkie ciasta. Tę tartę robiłam też z pomarańczami ale nie była tak dobra jak rzeczona, cytrynowa. Jest idealna na ciepłe dni. Jeśli masz wypróbowany przepis na kruche ciasto, to zrób je. Ja ciągle nie mam niezawodnego przepisu na ciasto, które byłoby kruche a jednocześnie plastyczne i łatwe w rozwałkowaniu. Nadal testuje.....




Produkty:
Ciasto:

  • 200g mąki
  • 100 g masła
  • 1 łyżka cukru pudru
  • 1 jajko
  • szczypta soli
  • aromat cytrynowy lub sok z cytryny - 1 łyżka
Mąkę z masłem wrzuć do miski i końcówkami palców połącz jak na kruszonkę. Jajko roztrzep z cukrem, odrobiną soli i aromatem lub cytryną. Dodaj do mąki i szybko zagnieć ciasto na jednolita masę (kruche ciasto musi być robione szybko z dbałością o to by nie zrobiło się zbyt ciepłe bo utraci swoją kruchość). Zawiń w folie i odłóż do lodówki na pół godziny.

Masa:
  • 6 jaj
  • 125g cukru
  • 200 ml śmietany (min 18% a najlepiej kremówki)
  • skórka z 2 cytryn (lub 1 cytryny, 1 limonki - piękny kolor zielonej skórki)
  • sok z 2 cytryn
Ucieraj mikserem jaja z cukrem na kogel-mogel. Dodaj śmietanę i nadal ubijaj. Dorzuć sok i skórkę z cytryny/limonki.
Foremkę do tarty wysmaruj masłem. Ciasto na tartę rozwałkuj (musi być większa niż foremka) i przenieś na formę. Wyłóż ciastem dokładnie dno i ścianki (jeśli nie chce się rozwałkować, to bierz po kawałku i rozkładaj w foremce). Ponakłuwaj widelcem, Piekarnik nagrzej do 200 stopni. Do formy włóż folię aluminiową i wsyp fasolę lub groch. Piecz ok 15-20 min   temp. 180 stopni. Usuń z foremki folię z fasolą. Nie wyjmując ciasta z piekarnika, bardzo delikatnie, wlej masę cytrynową (jest jej tak dużo że mogłaby się wylać podczas przenoszenia). Piecz ok 30 min. Po upieczeniu zostaw w piekarniku. Schłodź w lodówce. 
Smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi Cię gościć na moim blogu. Jestem wdzięczna za wszelkie wpisy i cieszą mnie blogowe znajomości.
Życzę przyjemności w dalszej podróży w sieci:)