sobota, 7 kwietnia 2012

Brioszka drożdżowa


Drożdżowa brioszka jest wspaniała z dobrym masłem i szklanką mleka. Na śniadanie lub na kolację. Zapach drożdżowego ciasta wprowadza do domu rodzinną atmosferę i wspomnienia z dzieciństwa.







Brioszka
- 2 szklanki mąki (+ pół do podsypywania)

- opakowanie suchych drożdży

- 250 ml ciepłego mleka

- 1 jajko

- 70 g rozpuszczonego masła 

- 4 łyżki cukru 

- szczypta soli 

Składniki oprócz masła zagniatamy  Po połączeniu składników, dodajemy masło. Wyrabiamy 

ciasto, aż stanie się sprężyste. Jeśli za bardzo się klei, dodaj mąkę. Ja dodałam całkiem 

sporo. Ciasto na trzy równe części. Formujemy wałeczki z których splatamy warkocz, 

zaciskając początkowe i końcowe brzegi. Wkładamy do foremki-keksówki. Odstawiamy aby 

wyrosło. Jeśli trzeba to nawet na  60 min.

Po tym czasie smarujemy ciasto białkiem i wstawiamy do nagrzanego do 180⁰C piekarnika. Pieczemy 25 minut.


Inspiracje zaczerpnęłam od bluespoon.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi Cię gościć na moim blogu. Jestem wdzięczna za wszelkie wpisy i cieszą mnie blogowe znajomości.
Życzę przyjemności w dalszej podróży w sieci:)