poniedziałek, 6 sierpnia 2012

Sałatka ze wstążek cukinii


Kolejna letnia, grillowa sałatka. Podobnie jak wczorajszy przepis, pochodzi z książki Jamiego Olivera "30 minut w kuchni". Jest idealna na upalne dni. Składniki niezwykle gładko współistnieją i uzupełniają się. Mięta delikatnie orzeźwia a chilli boksuje przełyk. Nie sposób nie zauważyć "inności" tych niestandardowych połączeń i nie ulec ekscytacji z uwagi na rześkość świeżość tej sałatki.






Składniki:
3 duże gałązki świeżej mięty 
½ świeżej czerwonej papryczki chili 
1/2 cytryny
200g młodych cukinii 
1 pojemniczek (125g) kulek mozzarelli
oliwa z oliwek

Listki mięty posiekaj na desce wraz z chili. Dodaj sok i otartą skórkę z 1/2 cytryny. Dodaj oliwę z oliwek. Posól, popieprz i ewentualnie dopraw.
Cukinię pokrój obieraczką na wstążki  bezpośrednio na półmisek, na którym zaserwujesz sałatkę. Odcedź kulki mozzarelli i połóż je na cukinii. Polej sosem.




2 komentarze:

  1. haha, to w takim razie mam podobne pomysły do Oliviera;)) dziś właśnie wymyśliłam z cukinii taki makaron;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brawo! Juz przenoszę się do Ciebie by zobaczyć efekty Twojego działania:)

      Usuń

Miło mi Cię gościć na moim blogu. Jestem wdzięczna za wszelkie wpisy i cieszą mnie blogowe znajomości.
Życzę przyjemności w dalszej podróży w sieci:)