poniedziałek, 2 lipca 2012

Makaron z sosem gorgonzola - błyskawiczny obiad

Lubię spędzać czas w kuchni, obmyślać plan przyjęcia i poszukiwać nowych smaków. Jednak lato i ogród porywają mnie tak często, że brakuje czasu na pracochłonne dania. Wracam wtedy do makaronów. Serwuję makarony o rożnych kształtach i smakach, pełnoziarniste i smakowe. I słucham sugestii domowników: Dobrosia uwielbia makaron z czosnkiem i brokułami, Mały lubi ryby więc zajada się świderkami z tuńczykiem a Duży uwielbia wyraźny smak sosu gorgonzola.
Składniki:
ser gorgozola lub rokpol - ok 200g
odrobina mleka
łyżka masła
śmietana słodka 12 lub 18% - ok. 200 ml
śmietana gęsta - 18% kilka łyżek
kilka listkow bazylii
makaron - jaki lubisz

Na patelni lub w rondelku rozpuść masło i wsyp pokruszony ser. Dolej trochę mleka i mieszając rozpuść. Dolej słodka śmietanę i mieszaj. Dopraw pieprzem. Zagęść nieco kwaśną śmietaną. Poszarp listki bazylii i dodaj do sosu.
Makaron ugotuj wg wskazówek na opakowaniu. Odcedź ale nie bardzo dokładnie. Niech troszkę wody zostanie (ale dosłownie troszkę). Dolewaj stopniowo sos do makaronu i mieszaj. Makaron nie może pływać w sosie, bo będzie niedobry. Powinien być muśnięty sosem, dlatego wlewaj go  po trochu i obserwuj czy trzeba jeszcze czy też wystarczy.




7 komentarzy:

  1. Pyszny makaron, uwielbiam sosy na bazie serów pleśniowych ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmmm...jedno z moich ulubionych dań!

    OdpowiedzUsuń
  3. Makarony z serami pleśniowymi zawsze smakują genialnie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepis super. Na bazie tego sosu zrobiłam zapiekankę: do makaronu dodałam podsmażoną z cebulą wędzonkę, wymieszałam z sosem i posypałam żółtym serem. Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ostatnio doceniam zalety prostych dań, kilka składników i wyśmienite danie gotowe!! ten makaron do mnie przemawia :)

    OdpowiedzUsuń

Miło mi Cię gościć na moim blogu. Jestem wdzięczna za wszelkie wpisy i cieszą mnie blogowe znajomości.
Życzę przyjemności w dalszej podróży w sieci:)