czwartek, 7 czerwca 2012

Proste ciasto z truskawkami



Wypadało upiec dziś ciasto... Boże Ciało przecież... Szłam do zaprzyjaźnionych sąsiadów i nie chciałam z pustymi rękoma. Ale miałam ograniczony czas i mocno zawężony kanał twórczy. Co by tu zrobić? I wymyśliłam! Połączyłam kruche ciasto z kruszonką i bezą. Taki ni to skubaniec, ni drożdżowy ale mam wrażenie, że wracać będzie często, bo ciasto jest proste i efektowne.Wydaje mi się, że trafiłam w gusta domowników, bo ....już go nie ma.


składniki:
  • 450g mąki
  • 1 szklanka cukru 
  • 150 g  masła
  • 3 jajka
  • 1 łyżka gęstej kwaśnej śmietany
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • Świeże truskawki
Składniki na kruszonkę: 
  • ¾ szklanki mąki
  • 100g cukru
  • 1/2 kostki masła
Przesiej mąkę do dużej miski, dodaj proszek do pieczenia, masło w małych kawałkach, żółtka (białka wstaw do lodówki), cukier, śmietanę i szybko zagnieć ciasto. Schowaj do lodówki na pół godziny.
Piekarnik rozgrzej do 180 st.C Blaszkę (u mnie 25x30cm) wyłóż papierem do pieczenia i zetrzyj ciasto na tarce z dużymi oczkami. Ułóż je dokładnie w narożnikach. Ubij pianę, na końcu ubijania dodaj cukier. Na cieście rozłóż połówki truskawek (pamiętaj aby myć truskawki z ogonkami, kiedy je oderwiesz i dopiero włożysz do wody, nabiorą jej do środka!!) a na nich rozłóż pianę. Zrób kruszonkę: roztop masło i zalej gorącym suche składniki, czyli mąkę i cukier. Wymieszaj dokładnie i rozsyp na pianie. Wstaw do piekarnika na ok. 40-50 min. 

 







2 komentarze:

  1. Super napisane. Musze tu zaglądać częściej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Marta Marczyńska22 lutego 2020 11:36

    Owocowe ciasta świetnie sprawdzają się latem i wtedy piekę je bardzo często. Na jesienno-zimowe popołudnia uwielbiam do kawy bardziej aromatyczne i intensywne wypieki. Osobiście bardzo często piekę babeczki czekoladowe według przepisu https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/przepis-na-babeczki-czekoladowe/
    Jest to świetna propozycja na przekąskę do pracy albo na popołudniową przekąskę do kawki, polecam!

    OdpowiedzUsuń

Miło mi Cię gościć na moim blogu. Jestem wdzięczna za wszelkie wpisy i cieszą mnie blogowe znajomości.
Życzę przyjemności w dalszej podróży w sieci:)